La PAHC retreu “inacció” a l’Ajuntament de Sant Joan davant de talls d’aigua a famílies vulnerables

0
18

Roda de premsa i acció de protesta de la PAHC, aquest dijous davant de l’ajuntament de Sant Joan DAVID BRICOLLÉ La plataforma d’afectades per la hipoteca i el capitalisme (PAHC) denuncia «inacció» per part de l’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada per resoldre casos especialment vulnerables de famílies que no disposen d’aigua corrent, i per a les quals els afectats i l’entitat ha demanat que se’ls faciliti comptadors socials. Es tracta d‟una fórmula que permet la contractació provisional del subministrament d‟aigua a les persones en situació de risc d‟exclusió residencial per tal de donar aigua de forma provisional mentre ocupant i propietat gestionen els tràmits per acordar un lloguer social. En el cas concret de Sant Joan, segons ha posat de manifest aquest dijous al matí en una acció de protesta realitzada davant de la casa consistorial, segons ha explicat Lídia Soler, portaveu de la PAHC, «en aquests moments tenim dues famílies, una amb quatre fills i l’altra amb dos, un amb una discapacitat reconeguda, a qui se’ls va tallar l’aigua fa mesos. Estem parlant de famílies vulnerables, amb menors a càrrec seu, i que l’okupació dels seus pisos és de grans forquilles, per la qual cosa és impossible tramitar un comptador d’aigua». La PAHC dona el cas de dues famílies “una amb quatre fills i l’altra amb dos, un amb una discapacitat reconeguda, a qui se’ls va tallar l’aigua fa mesos” Segons Soler, la plataforma es va reunir amb l’Ajuntament «el passat mes de juny» per tractar aquests casos, «i veure quines solucions es podien trobar, hi ha més famílies en situació de risc, i el que demanàvem era tramitar comptadors socials». La portaveu deia que «el consistori va posar bones paraules, bona predisposició, però cinc mesos després no hi ha res, no s?han mogut. I el pitjor d?aquest immobilisme és que en aquest temps transcorregut hi ha hagut més casos de talls d?aigua». L’entitat qualifica de vergonya que Aigües de Manresa, que gestiona el servei per a l’Ajuntament de Sant Joan, talli el subministrament a famílies, i que el consistori de Sant Joan permeti que això es dugui a terme als ciutadans del seu poble . No ho entenem, tothom té dret a tenir aigua. L?empresa i l?ajuntament es van passant la pilota, i al final el que tenim són famílies sense aigua». En aquest sentit, la portaveu de la PAHC ha requerit públicament a l’Ajuntament de San Juan que «es posi les piles i garanteixi que els veïns i veïnes del poble puguin disposar dels serveis bàsics sense talls de subministrament, perquè també hi ha casos en què se’ls està deixant sense llum». Lídia Soler afegia que en el cas d’aquest municipi «tenim antecedents, perquè l’Ajuntament de Sant Joan, en el context de la pandèmia, mentre que altres consistoris de poblacions més petites sí que es van moure per posar comptadors socials, en aquest cas no ho va fer. En pandèmia, ni tan sols en confinament va posar comptadors d’aigua social als veïns i veïnes que ho requerien, que no tenien aigua en una situació tan extrema per al seu abastament». D’altra banda, la portaveu de la PAHC va incidir que les últimes setmanes «ens han arribat a l’assemblea dues ordres de desnonament i continuen arribant. També en aquest municipi l’Ajuntament ha de tenir clar que hi ha una problemàtica de crisi habitacional, hem detectat que a Sant Joan hi ha unes pujades molt bèsties de lloguer, que és inviable fer-hi front». I afegia que «nosaltres sempre hem tingut la voluntat de donar a conèixer les situacions i arribar a acords per trobar solucions, però a l’altra banda hi trobem inoperància».

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here