Sant Fruitós treballa amb les escoles éssers mitològics vinculats al patrimoni local

0
12

Una de les activitats realitzades amb les escoles AJUNTAMENT DE SANT FRUITÓS Set éssers mitològics protegiran Sant Fruitós de Bages i vetllaran per donar a conèixer la cultura, les tradicions, el patrimoni i els espais naturals del municipi. Aquesta família de personatges es trobarà ubicada a diferents racons del terme municipal en forma d’escultures de ferro de dimensions humanes, i cadascun serà el protector d’un valor a preservar: l’aigua, les muntanyes, la vinya, l’art, el patrimoni arquitectònic, la cultura i el passat tèxtil. Així mateix, permetran crear un itinerari pel municipi que portarà els visitants a conèixer i descobrir tots els tresors i valors del poble, alguns encara poc coneguts. Cada personatge explicarà què es pot descobrir al punt on es troba ubicat i oferirà detalls dels diferents elements a descobrir en aquest paratge. Perquè els nens prenguin consciència d’aquests valors seran ells mateixos els qui donaran nom a cadascun dels éssers i cada classe de cicle mitjà del municipi apadrinarà un i treballarà la seva temàtica a l’aula. L’Ajuntament ja ha explicat aquest projecte als alumnes de les escoles Pla del Puig, Monsenyor Gibert, Paidos i Els companys, i se’ls ha fet l’encàrrec que, a banda d’escollir i treballar sobre un dels 7 éssers, també acordin quin serà el nom de tota la família entre les propostes dels Pumons, els Fruitons o els Fairons. Aquest projecte té per objectiu que els veïns i veïnes, i els visitants, prenguin consciència de tot el patrimoni natural, cultural i històric que guarda el municipi, donant a conèixer espais encara poc coneguts i potenciant i oferint més informació dels més visitats. Durant aquest curs escolar els nens i nenes de 3r i 4t de primària, i els alumnes dels Companys, faran aquest treball transversal i està previst que durant l’estiu s’instal·lin aquestes escultures al municipi i s’editi un llibret informatiu perquè tot el que ho desitgi pugui prendre part de la ruta.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here