L’Ajuntament de Sant Fruitós ha posat en marxa un nou servei des del qual es donarà suport presencial amb tot allò relacionat amb les noves tecnologies i les seves relacions amb les administracions. Descarregar el certifica’t Covid, demanar hora al CAP, gestionar cites amb el SEPE o sol·licitar un ajut públic a través de canals electrònics sovint suposa, per a moltes persones, una dificultat. El nou servei municipal que s’activa a Sant Fruitós amb el nom de Connecta’t vol facilitar que tota la ciutadania pugui accedir a aquests tràmits El servei Connecta’t està ubicat a l’Oficina de Recuperació Econòmica del municipi, a l’edifici del Nexe -Espai de Cultura, i és obert els dimarts de 9 a 11 del matí i els dijous de 5 a 7 de la tarda. Els usuaris que vulguin fer ús d’aquesta iniciativa poden adreçar-se presencialment a l’oficina sense demanar cita. Fonts de l’Ajuntament han explicat que s’impulsa ara aquesta iniciativa «per donar resposta i solució a la ciutadania que per ara té dificultats per fer aquest tipus de gestions, cada vegada més habituals. La pandèmia ha accelerat la implementació de les TIC a les administracions i el servei Connecta’t neix amb la voluntat d’evitar la factura social digital i que tota la ciutadania tingui accés a les mateixes oportunitats». En aquest sentit, afegeixen que «amb aquest nou servei l’Ajuntament vol fer accessible per a totes les relacions electròniques amb les diferents administracions, avançar per l’eliminació de les barreres digitals que hi ha actualment i alhora capacitar la ciutadania». El servei Connecta’t ha estat presentat aquest dimarts de la mà de l’alcaldessa de Sant Fruitós de Bages, Àdria Mazcuñan; la regidora d´atenció a les persones, Cristina Múrcia, l´adjunta de direcció de l´ABS Navarcles-Sant Fruitós-Santpedor, Lourdes Garcia i la referent d´atenció a la ciutadania de l´ABS, Silvia Armengol.