El Bages posa en marxa els programes de competitivitat turística per a aquest any

0
42

Bages Turisme posa en marxa els programes de competitivitat turística per a aquest 2022, amb l’objectiu que cada cop siguin més les empreses del sector turístic del territori que es comprometin amb el turisme sostenible i oferir una informació de qualitat als visitants. Per posar en marxa els diferents programes, el dilluns 31 de gener es farà una sessió informativa on s’explicaran els beneficis d’adherir-se a aquests programes a totes les empreses interessades. Els programes de competitivitat turística que s’impulsaran aquest any són el Biosphere turisme responsable i adhesió al Geoparc, Punts d’informació turística (PIT) i centres col·laboradors del Geoparc i Tourist data system. Tots ells són impulsats per la Diputació i, en el cas del programa Biosphere, per la Cambra de Barcelona. El Biosphere Turisme Responsable és un distintiu de qualitat que reconeix les empreses i els establiments compromesos amb la sostenibilitat. Així mateix, els ofereix assessorament perquè la seva gestió interna sigui tan eficient com sigui possible a través de manuals de bones pràctiques. En el cas concret de la comarca del Bages, el segell també va acompanyat del distintiu d’empresa adherida al Geoparc Mundial UNESCO de la Catalunya Central. En aquests moments al Bages hi ha 31 empreses acreditades. El programa Punts d’informació turística té com a objectiu dotar els equipaments d’informació i els coneixements sobre l’oferta de la comarca. La implantació d‟aquest projecte permet als participants donar resposta a les peticions d‟informació de forma solvent. En el cas concret de la comarca del Bages, aquesta acreditació porta associada a la de centre col·laborador del Geoparc. La comarca compta actualment amb 80 establiments, tant públics com privats, que exerceixen com a punt d’informació turística gràcies a haver realitzat aquest programa. Finalment, el Tourist Data System (TDS) és un sistema d’informació que permet gestionar i analitzar l’evolució de l’activitat de l’allotjament i comparar-la amb els globals del territori, la tipologia d’allotjament i altres marques turístiques que se seleccionen.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here