La Catalunya Central insta les entitats bancàries a millorar el servei a la gent gran

0
272

La delegació territorial del Govern a la Catalunya Central ha estat l’escenari de la segona reunió amb les entitats bancàries del territori, en què han participat el Consell Comarcal del Bages, l’Ajuntament de Manresa, la Generalitat, el Consell de les Persones Grans del Bages i representants del BBVA, Banc Sabadell i CaixaBank. Segons l’ens comarcal, la trobada ha permès constatar “millores” al servei adreçat a la gent gran, però també ha posat de manifest “les mancances pendents de solucionar per oferir un tracte digne al col·lectiu de gent gran”. En el marc de la reunió, els representants polítics han valorat les millores introduïdes per les entitats bancàries les últimes setmanes en què, segons fonts de la trobada, destaca «l’ampliació dels horaris d’atenció al públic, la renovació dels caixers, l’establiment de línies de telèfon per atendre persones grans, la simplificació de les aplicacions de banca electrònica o potenciar la presència de personal que atengui els dubtes dels clients a l’hora de fer tràmits», entre altres mesures adoptades. La consellera de l’Àrea d’Atenció Social Especialitzada del Consell Comarcal del Bages, Eulàlia Sardà, valora positivament l’adopció d’aquestes mesures però evidencia que «moltes persones grans i persones en situació vulnerable se segueixen sentint maltractades en el moment que es dirigeixen a les entitats bancàries i per això és fonamental que l?atenció es faci de forma personalitzada i sense prejudicis». La delegada del Govern de la Generalitat a la Catalunya Central, Rosa Vestit, destaca «la importància que el territori estableixi espais de diàleg i de treball compartits per consensuar les mesures amb l’objectiu compartit de millorar el servei a la gent gran». Per part seva, la regidora d’Infància, Joventut i Persones Majors de l’Ajuntament de Manresa, Rosa Maria Ortega, celebra «el compromís de treball per part de totes les administracions públiques i la voluntat de canvi i millora de les entitats bancàries presents a la reunió . Caldrà continuar treballant conjuntament per aconseguir els objectius proposats». El Consell de la Gent Gran del Bages destaca que «les millores adoptades responen a la pressió feta des de la ciutadania i per això se seguirà fent un seguiment de l’atenció per evitar que hi hagi discriminacions». El Bages va ser una de les primeres comarques que va començar les mobilitzacions per exigir un servei que evités la discriminació de les persones grans a través d’una carta de denúncia que compta amb una vuitantena d’adhesions de col·lectius i entitats de tot el territori. Els representants polítics i les entitats financeres han expressat el seu desig per continuar treballant de manera coordinada i establir una nova trobada d’aquí a tres mesos per valorar que les millores adoptades funcionen i són útils.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here