«Ara, a l’hora de gastar, es vigilen molt, no és com abans de la pandèmia»

0
20

Des de la parada familiar a Montserrat, on venen mató, formatge, mel i altres productes típics de la zona, Maria Soler, de la cinquena generació de Cal Pujolet –tenen formatgeria pròpia–, veu des d’una posició privilegiada com a batega diàriament Montserrat i tot l’entorn del monestir. Els visitants tornen a Montserrat? Sí. Ja fa dies que ho notem. I a més, les últimes setmanes, dues o tres, han començat a venir turistes japonesos. Es nota que ara tot es comença a obrir. De quins altres països veuen gent? Sobretot europeus: alemanys, anglesos, francesos i també ucraïnesos, en aquest cas perquè són refugiats. També hi ha americans. També vénen xinesos, però són els que hi viuen. I catalans? També. Els mesos forts són d’abril a juny, perquè ara comencen les romeries, però després a l’estiu ja se’n va més a la platja. Quins són els dies més intensos? Els caps de setmana, entre setmana, compensem perquè som menys aturades. I aquest hivern ha estat bo, però amb la calor, el turisme intern no ve tant. Han notat canvis respecte abans de la pandèmia? La principal diferència és la butxaca de la gent. Ara es nota molt més que a l’hora de gastar es vigilen molt, no és com abans de la pandèmia. Si escau, quins són els productes amb més sortida? El formatge es ven molt, però sempre intento vendre la mel i el mató, que és el producte típic d’aquí i de la casa.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here