L’Ajuntament de Moià ja té empresa per dur a terme les obres d’adequació de l’aparcament públic soterrat de la plaça del Centre d’Atenció Primària (CAP), que està encallat des de fa més d’una dècada. El consistori preveu obrir aquest any dues de les tres plantes de l?estacionament. Les obres que ara es duran a terme es van treure a concurs amb un pressupost de poc més de 600.000 euros i, finalment, han acabat adjudicant per un import de 529.199 euros a Auxiliar de Serveis i Assistència, SLU, una de les sis empreses concorregudes. El termini dexecució fixat per a la realització dels treballs és de cinc mesos, de manera que es mantindria lobjectiu de poder posar en servei la instal· lació a final dany o, màxim, a principi del que ve. El projecte preveu adequar dues plantes d’aparcament dotant-les de les instal·lacions necessàries per al seu funcionament, així com els paviments, els tancaments interiors, els exteriors i les sectoritzacions. També s’adequarà l’accés al pàrquing que hi ha a la planta 0. A la planta -1 hi haurà 72 places per a vehicles ia la planta -2 es projecten 75 places per a vehicles i 4 per a motos. L?equipament funcionarà com un aparcament públic, amb gestió municipal, al qual els usuaris accediran agafant un tiquet amb registre d?hora d?entrada ia la sortida es pagarà «un preu simbòlic» pel temps d?estacionament. El cost de les obres dadequació de laparcament públic soterrat, situat a la plaça del CAP, a la poma formada pels carrers de la Tosca, Jacint Vilardell, Santa Magdalena i passatge Orriols, es finançarà en un 90% amb una subvenció de la Diputació de Barcelona. El pàrquing és un dels equipaments que inicialment va desenvolupar l’antiga societat municipal MoiàFutur (que va acabar entrant a fallida) i que va quedar parat. L’obertura del pàrquing públic, amb unes 150 places, ha de suposar una millora important en la mobilitat del nucli antic de la capital del Moianès. L’obertura de l’aparcament permetrà fer efectiu el nou Pla de Mobilitat de Moià, que vol posar solucions a un dels principals dèficits de la capital del Moianès, com és el de la manca d’aparcament (sobretot caps de setmana, festius i vacances , quan més creix la població amb els residents estacionals), així com els problemes de circulació en alguns carrers, la manca de zona blava o la rotació de vehicles. Mentre no disposa d’aquest equipament, l’Ajuntament ha anat fent diferents mesures per intentar millorar aquests problemes d’estacionament i mobilitat. Així, per exemple, el desembre passat la Policia Local va reiniciar el control de la zona blava del municipi, que és gratuïta però amb temps limitat, per incentivar una rotació de l’aparcament que ja era l’objectiu inicial d’aquest sistema (implantat des de fa anys) però que l’Ajuntament admetia que no es produïa, bàsicament per falta d’efectius d’agents que ha tingut durant aquests anys. D’altra banda, des del mes de juny i durant tot l’estiu s’han tancat al trànsit rodat quatre dels principals carrers del nucli antic durant els caps de setmana. Una mesura que té per objectiu millorar i potenciar la circulació a peu en un període en què augmenta notablement l’afluència de vianants pel creixement poblacional que es registra, tant per als segons residents com per als vilatans que durant la setmana són fora. En concret, aquesta restricció s’aplica als carrers de Sant Antoni, Joies, Rafael de Casanova ia la plaça Major, on no es pot circular amb vehicle ni els dissabtes ni els diumenges, des de les 7 del matí fins a les 8 de la tarda. La mesura es mantindrà vigent fins al 25 de setembre.