Benvinguts a Pagès, la festa de la pagesia catalana, celebrarà la setena edició els propers 1 i 2 d’octubre. El cap de setmana de visites gratuïtes al pagès, que es va presentar ahir a Manresa, tindrà una oferta de 22 explotacions, 27 restaurants de proximitat, 22 allotjaments rurals i prop d’una vintena d’activitats complementàries a les comarques del Bages, Osona , Moianès, Anoia, Solsonès i Berguedà. La directora dels Serveis Territorials d?Empresa i Treball a Catalunya Central, Maria Teresa Clotet, destacava ahir la cabuda del projecte dins d?un turisme sostenible, d?equilibri i diversificació. Assegurava també que el programa “contribueix a millorar el coneixement del territori, promoure una alimentació sana i saludable i conscienciar de valors com la cohesió social”. La participació de la Catalunya central a la festa és molt significativa per la gran oferta al territori i per la proximitat amb l’àrea metropolitana i les xarxes de comunicacions que l’acosten. Oriol Comallonga i Núria Bach, pagesos del Bages i Moianès, són dos dels productors del territori que participaran a Benvinguts a Pagès amb els seus respectius projectes, Els Ous d’Oriol i Nous el Soler. Tots dos són exemples de la continuïtat del sector primari per part de generacions joves, que volen transmetre la importància d’apropar la gent a gaudir de la pagesia i de veure el procés previ a la compra del producte, sovint invisibilitzat. La festa es complementa durant el cap de setmana amb altres agents turístics, restaurants, hotels i promotors d’activitats turístiques, opcions escollides pels mateixos pagesos, ja que contribueixen a la promoció del producte local i de proximitat. Tot i això, l’activitat no finalitza el cap de setmana, també perdura durant l’any amb una oferta sostinguda de visites de pagament a les explotacions, que inclouen un taller experiencial. Benvinguts a pagès, que va néixer el 2016, permet al públic conèixer el treball de camp, pastura, granja i obrador a través de visites gratuïtes a diferents explotacions de tot el territori català. La proposta té com a objectius donar visibilitat i prestigi al sector primari, conscienciar sobre la cura i la gestió del territori i donar a conèixer, de primera mà, l’origen del producte de proximitat. El projecte compta amb places limitades que cal reservar a través del web.